De laatste paar wedstrijden...

Zondag, 4 oktober 2015

In de maanden augustus en september zijn een aantal wedstrijden gevist waarvan sommigen van jullie misschien de uitslag nog niet weten.

Een korte samenvatting.

HSV de Ringdijk doet het goed! Eerst even terug kijken op de 5e Baarsvisser van het jaar (Bvhj) wedstrijd die gevist werd in Midwoud. Deze werd gewonnen door Cees Sanders. Hij viste overtuigend en liet de concurrentie achter zich. De eerste grote wedstrijd die Cees op zijn naam zette trouwens. Gefeliciteerd!

27 augustus werd de 7e Bvhj wedstrijd gevist om de Zilverenbrug. Hier werd Henk Roos de winnaar en werd Jeroen Buijs 3e. Henk ving er 131 en liet een mooi gat naar de rest.

20 september schreef Henk ook de wedstrijd van Medemblik op zijn naam met 76 baars. Weer een één voor Henk, alweer zijn 5e. Allemachtig knap werk van hem.

26 september schreef Jeroen Buijs de kermiswedstrijd van de Eendracht op zijn naam. Hij won met 107 baarzen en liet Henk, die tweede werd met 87 baars, ver achter zich.

Op diezelfde dag visten wij ook de biefstuk wedstrijd. Onder een stralende zon begonnen we de wedstrijd in Alkmaar en vielen de vangsten van de eerste wedstrijd wat tegen. De wedstrijd was onder de leiding van Paul die dat met verve deed, complimenten daarvoor. Aan het einde van de dag aten we in Middenbeemster in "Alles is liefde". Het eten smaakte uitstekend en de bediening was ook goed en boven al: het was erg gezellig. Met een opkomst van 21 personen tijdens het eten mag ook dit jaar de biefstuk wedstrijd een succes genoemd worden.

Zaterdag 3 oktober werd het NK baars gevist. De Ringdijk wist hier niet echt potten te breken. Henk werd 4e, wat natuurlijk een knappe prestatie is. Jeroen Buijs werd 10e, wat ook niet slecht is, maar de rest van de klasseringen was lager dan verwacht. De wedstrijd en de omstandigheden waren verder uitstekend.

Zondag 4 oktober werd het Kampioenschap Zaanstreek Waterland gevist in Zaandam. De traditionele wedstrijd voor kampioenen en "runnerups" had 5 leden van HSV De Ringdijk, Cor van Etten (voor Edam), Koos Zaal (voor Edam), Henk Roos (als titelverdediger), Cees Sanders (3e van HSV De Ringdijk in 2014) en Jeroen Buijs (2e van HSV De Ringdijk in 2014). De wedstrijd werd gevist op het vaste parcours. Jeroen Buijs wist te winnen met 90 baarzen, Henk werd tweede met 80 baarzen. Cees, Koos en Cor wisten geen potten te breken.

Tot zover