Winterwedstrijden

Maandag, 28 maart 2016

De winterwedstrijden zijn gevist en het gesloten seizoen is bijna begonnen. De eerste 2 wedstrijden van de competitie van HSV De Ringdijk zijn daarmee alweer gevist en hier volgt een kort verslag met wat uitslagen.

De eerste wedstrijd werd gevist op 21 februari en was gelijk een tweekamp met De Rijp. Er werd verzameld in De Rijp in café Oudejans, waar tot 08:00 uur koffie voor ons klaar stond. Onder leiding van onze wedstrijdcommissie, Cor en Paul, en die van De Hengelaar, Andries en Ronald, werd het parcours uitgezet en de wedstrijd gevist.

Deze eerste wedstrijd werd gewonnen door Cees Sanders, gevolgd door Henk Roos en daarna Fred van Dort. In totaal visten 16 deelnemers van HSV De Ringdijk en natuurlijk nog het deel van De Hengelaar. In totaal stonden er dus zo'n 25 vissers aan de kant.

De tweede wedstrijd was weer een combinatiewedstrijd, dit keer met Edam '68. We visten in Purmerend omdat er verder geen baars werd gevangen in de buurt. Helaas was niet goed gecommuniceerd dat er daarna nog naar het clubhuis van Edam '68 gingen om snert te eten waardoor de opkomst daar veel minder was dan waarop gerekend was.

Aan de positieve kant betekende dat er voor iedereen die wel aanwezig was er ongeveer 3 kommen snert gemaakt was. En dat was zeker geen straf, aangezien de snert van uitstekende kwaliteit was. Winnaar deze wedstrijd was Jeroen Buijs gevolgd door Arjan Sanders en op een gedeelde derde plaats Henk Roos en Cor van Etten.

De volgende wedstrijden zijn pas weer in mei, aangezien het laatste weekend van mei het gesloten seizoen opgeheven wordt. Tot die tijd staan de hengels stof te verzamelen in de schuur en geven we de baars de kans om zich in alle rust voort te planten zodat we weer uit kunnen kijken naar nieuwe vangsten. We hopen iedereen weer te zien de eerstvolgende wedstrijd op 29 mei aanstaande.

De tussenstanden tot nu toe zijn te zien op deze pagina.