Algemene ledenvergadering 2016

Donderdag, 12 mei 2016

Maandag 9 mei was de algemene ledenvergadering van HSV De Ringdijk - Middenbeemster.

Naast de standaard agenda die de vergadering volgt werden er ook nieuwe punten ingebracht. Hieronder volgt een kort verslag.

Tijdens de vergadering van 9 mei was een van de punten die op de agenda stond de verkiezing van een nieuw bestuurslid. Aftredend was Loek Timmer, die na vele jaren dienst het wel mooi vond en het tijd vond voor nieuw bloed. Hierbij willen we Loek heel hartelijk bedanken voor al zijn jaren in het bestuur en al zijn werk als vrijwilliger voor de vereniging. Met Loek als aftredend lid hebben we gezocht naar een nieuw lid voor het bestuurd. En die hebben we gelukkig kunnen vinden. Namelijk Arjan Sanders, hij is verkozen tot nieuw bestuurslid van HSV De Ringdijk - Middenbeemster. Proficiat Arjan, we hopen dat we nog vele vergaderingen met elkaar zullen doorbrengen en dat de club zo goed door blijft groeien.

Vervolgens volgde het financiële verslag van onze penningmeester. Paul had de zaakjes goed op orde aldus de kascontrolecommissie. Hij ontving complimenten voor de manier waarop hij de boeken bijhoudt.

Hierna volgde een verslag over de website en een toelichting over de aanstaande contributieverhoging van de VISpas met 2,50 die landelijk gefaseerd wordt ingevoerd. Ook werden we bijgepraat door Arjan over onze nieuwe Facebook pagina en de potentie die deze pagina heeft waarmee we nog meer nieuwe leden hopen te bereiken.

Als één na laatste agenda punt werd de jeugdcompetitie besproken. Drie nieuwe data kwamen daaruit rollen, namelijk: 25 juni, 2 en 9 juli aanstaande. De wedstrijden worden weer net zo georganiseerd als vorig jaar en we hopen daarmee te bereiken dat de jeugd onder begeleiding van sportvissers de do's en don'ts leert van de behandeling van de vis en de manier waarop je succesvol kan vissen.

Afsluitende volgde de rondvraag waarin naar voren kwam dat het ons leuk lijkt de eerstvolgende wedstrijd van 29 mei aanstaande een nieuwe groepsfoto te maken. Hiermee is het dus de bedoeling dat de opkomst lekker hoog is waardoor we zoveel mogelijk leden op de foto kunnen zetten. Ook is afgesproken dat tijdens warme wedstrijden de witten niet meetellen en deze terug gezet moeten worden. Dit om ervoor de zorgen dat de schade aan baarsen, door slijm van de witvis, geminimaliseerd wordt.

Wij hopen jullie allemaal de eerste wedstrijd van het seizoen te treffen op jet kruispunt van Middenbeemster en aan de waterkant voor de eerste wedstrijd van het jaar.