Info Jeugdvispas aanvragen

Laatst herzien op: 18 juni 2014

Beste jeugdvisser,

De JeugdVispas is een pas die bedoeld is voor jeugd tot en met 14 jaar. Jeugd tot en met 14 jaar die zonder begeleiding van een volwassene vist of onder begeleiding van een volwassene vist met meer dan één hengel, heeft zelf een schriftelijke toestemming van de visrechthebbende nodig. Met de JeugdVispas kan de jeugdige sportvisser zonder begeleiding van een volwassene vissen omdat hij/zij zelf beschikt over een schriftelijke toestemming.

Voor de jeugd die zonder begeleiding wil vissen of met twee hengels wil vissen of met alle aassoorten wil vissen, geven de bij Sportvisserij Nederland aangesloten hengelsportverenigingen de JeugdVISpas uit. Bij de JeugdVISpas ontvangt de jeugdige sportvisser ook de Landelijke & Federatieve Lijst van Viswateren en eventueel nog een verenigingslijst met viswateren. Met de JeugdVISpas heeft de jongere dezelfde rechten als een houder van een VISpas, alleen de prijs van de JeugdVISpas is lager.

Als je gebruik wil maken van onze JeugdVispas verzoeken wij je vriendelijk de module 'VISpas aanvragen' door te werken. Vraag je liever op de ouderwetse manier de Jeugdvispas 2014 aan, ga dan langs bij onze secretaris C. Sanders, Pijlenburg 1, Middenbeemster.

Na het online aanvragen van de JeugdVispas zal Sportvisserij Nederland ervoor zorgen dat de JeugdVispas en de benodigde “lijsten van viswateren” zo spoedig mogelijk bij je worden afgeleverd. In de tussentijd mag je dan vissen met een tijdelijk bewijs van lidmaatschap wat je kunt uitprinten. Heb je de JeugdVispas op de ouderwetse manier besteld dan zorgen wij ervoor dat je de JeugdVispas zo spoedig mogelijk ontvangt en in de tussentijd krijg je ook van ons een tijdelijk bewijs van lidmaatschap.

Als je het lidmaatschap wilt beëindigen zorg dan dat je voor 1 oktober 2014 schriftelijk hebt opgezegd bij het secretariaat.

Misschien wil je op de hoogte blijven van onze verenigingsactiviteiten, zoals een jaarvergadering of wedstrijden. Dat kan via onze website. Alle uitslagen van onze wedstrijden worden zo snel mogelijk gepubliceerd na afloop van iedere wedstrijd. Verder proberen we ook zoveel mogelijk actuele en relevante foto's te plaatsen van mooie vangsten en onze wedstrijden. Zo blijf je altijd op de hoogte van de vorderingen van onze vereniging en alle interessante wedstrijden.

Wij hopen dat je een regelmatige bezoeker wordt van onze website.

In afwachting van je aanmelding tekenen wij met vriendelijke groet,

C. Sanders, secretaris
Pijlenburg 1