Laatste standen geüpdatet

Dinsdag, 23 oktober 2018

Na een geweldige biefstukdag zijn de standen geüpdatet.

Zaterdag 20 oktober was de biefstukdag. Onder geweldige weersomstandigheden verzamelden we tot 0800 uur in Middenbeemster op de het kruispunt. De bestemming voor de eerste wedstrijd was Medemblik. Hier stonden nog 3 vissers, terwijl er in Middenbeemster al 15 vissers zich verzameld hadden.

Bij aankomst volgde de loting voor de steknummers. Gevist werd aan de Compagniesingel, oftewel "de strontsingel". Honden als olifanten moeten daar lopen, gezien enkele uitwerpselen. De vangsten beloofden geweldig te worden, zo wisten enkele vissers die uit de omgeving komen. Ook Cor verwachtte grote vangsten door zijn proefvis-sessie met Paul. Helaas viel dit wat tegen. De vis moest van ver komen. Ze waren er wel maar ze lagen in het midden van het water en niet langs de kant. En dat vergt een inspanning. Dan moest je blijkbaar ook nog geluk hebben met je loting want na afloop werd duidelijk dat de verschillen onder de vissers enorm waren.

Winnaar van de ochtend werd Jeroen met 120 baars, gevolgd door Mark en Ronald. Ook Ton was weer van de partij en behaalde een verdienstelijke 4e plaats. Al met al een prettige ochtend met helaas voor sommigen een tegenvallend resultaat. De eerste wedstrijd telde tevens mee voor het algemene klassement van onze competitie. Hiermee is uiteindelijk de competitie voor dit jaar beslist.

Piet, Ruud, Paul Buijsman en Maarten vervolmaakten hun klassement, waarmee het totale aantal vissers met een volwaardig klassement nu 12 is. Dit kan nog oplopen tot 15.

In de middag werd er gevist is Edam. Cees, Loek en Jeroen hielden het voor gezien en visten niet meer mee in de middag, daarvoor in de plaats kwamen Engel en Jos. Zo bestond de middag ploeg uit 17 vissers. Gevist werd aan de Keetzijde vanaf de grote sluis naar het oude centrum. De vangsten waren hier duidelijk beter met 106 baarzen, tegen 59 in de ochtend.

Ook werden er in de laatste stek nog 7 maatbaarzen gevangen, waarvan de grootste maar liefs 34 centimeter was. Jan en Maarten vingen 2 maatbaarzen en Arjan, Paul Buijsman en Cor van Etten vingen er 1. Arjan won de wedstrijd met 177 punten. Tweede werd Klaas en derde werd Cor Roet.

Na de tweede wedstrijd werd er verzameld in de kroeg. Dit jaar was het oog van Cor op restaurant Oudejans gevallen. Natuurlijk niet in de laatste plaats omdat het onze vaste verzamelplaats is tijdens de wintercompetitie. Hier werden we uitstekend verzorgd en hebben we het eten ons goed laten smaken. Net voor het eten verzorgde Cor de prijsuitreiking. Hieruit bleek dat Arjan de dagwinnaar was, gevolgd door Cor Roet en derde werd Klaas. Arjan wist er die dag 215 te vangen, Cor ving er 211 en Klaas ving er 204. Mooie aantallen dus.

Ook Ronald en Ton mogen vermeld worden met vangsten van respectievelijk 200 en 183, zij werden 4e en 5e.

Tijdens de prijsuitreiking is Cor door het bestuur en haar leden extra bedankt voor zijn inzet bij de organisatie van deze dag. Hij heeft erg veel werk verzet om deze dag tot een succes te maken. Water reserveren, restaurant reserveren, aanmeldingen bijhouden, proefvissen, prijzen regelen, stekken uitzetten, wedstrijdleiding spelen. Ga zo maar door. Daar verdien je dus wel een biertje mee! Bedankt voor de mooie dag Cor.

De uitslag van de biefstukdag vindt u hier.