Open Kampioenschap Edam'68, start wintercompetitie, Noord-Hollands kampioenschap baarsvissen

Dinsdag, 13 november 2018

Beste visvrienden, Afgelopen zondag, 11-11-2018, werd het open kampioenschap van Edam gevist in Edam. Verschillende vissers van de Ringdijk hebben daar heel verdienstelijk gevist.

Henk Roos won met grote overmacht dit open kampioenschap, hij ving er 181. Gedeeld tweede werden Jan Meijer en ikzelf, wij vingen er beiden 117. Arjan werd 6e met 113 baarsen. Cor v Etten werd 9e met 104 en Fred completeerde de top-10 met 95 baarsen. Dus een top-10 met 6 Ringdijkers! Dat is iets om trots op te zijn. Ook werd Carla de best vissende vrouw van de dag met een persoonlijk beste vangst van 76 baarsen, ook een erg mooie prestatie. In totaal waren er 13 vissers die een lidmaatschap bij De Ringdijk hebben. Kortom, we deden lekker mee.

Aankomende zondag vissen we de één na laatste baarsvisser van het jaar wedstrijd. Dit is het Noord-Hollands Kampioenschap georganiseerd door Nipro-Kubus. Deze wedstrijd wordt gevist aan de Grote Sloot in Burgerbrug. Verzamelen is in Café Halfweg in Burgerbrug, de zaal gaat open om 07:15 uur en vertrek naar viswater is om 08:00 uur. Opgeven kan bij mij door een mailtje terug te sturen of stuur even een appje. Opgeven moet voor donderdagavond 15 november. Deze wedstrijd heeft natuurlijk wel wat riet dus neem de haken mee, maar alles wordt met de auto gereden dus je hoeft er niet mee te lopen. De vangsten beloven wederom niet tegen te vallen.

Dan nog weer even aandacht voor de wintercompetitie. Deze start op zondag 2 december. Verzamelen in Café Oudejans tot 08:00 uur. Kosten voor de competitie bedragen 20 euro prijzeninleg en 7,50 lidmaatschapskosten (op basis van vorig jaar). De competitie bestaat uit 7 wedstrijden, de data zijn als volgt:

1e 2 dec 08:00 uur verzamelen
2e 6 jan 08:00 uur verzamelen
3e 20 jan 08:00 uur verzamelen
4e 3 feb 08:00 uur verzamelen
5e 17 feb 08:00 uur verzamelen
6e 3 maa 08:00 uur verzamelen
7e 17 maa 08:00 uur verzamelen

De brieven voor de contributie zullen ook binnenkort weer verzonden worden. Het verzoek is natuurlijk om deze zsm te betalen waarop je dan ook zsm je nieuwe VISpas 2019 zult krijgen.

Ik hoop velen van jullie aanstaande zondag weer te zien in Burgerbrug, het weer belooft droog te blijven.

Mvg,

Jeroen