Paul Beerepoot is de nieuwe Nederlands Kampioen baarsvissen 2023

Zondag, 8 oktober 2023

Paul Beerepoot van H.S.V. De Ringdijk trok zaterdag 07 oktober 2023 aan het langste eind en won daarmee de titel Nederlands Kampioen baarsvissen 2023. Een geweldige en zeer verdiende prestatie.

De organisatie van het NK was dit jaar in de kundige handen van F. Melten en P. Oostwouder. Zij hadden het parcours gevonden en gereed gemaakt. Tevens hadden zij de prijzentafel weer gevuld, dit alles ter ere van het 60-jarige jubileum van visvereniging De Schele Posch. De samenkomst was dan ook vanaf 07:00 uur in Café de Schelvis in Zuid-Scharwoude, waar een lekker kopje koffie voor iedereen klaar stond. Frank was weer helemaal opgedroogd na zijn vorige zwempartij en sprak iedereen met frisse moed toe. Na loting vertrokken we in optocht naar het viswater.

Daar visten we 5x20 minuten. Dat ging dit keer niet zonder slag of stoot. Want Henk zijn hengels waren nog maar net kapot gereden door een tractor met een aardappelrooier of de stek erna reed een tractor met aanhanger even door de berm wat deze een klapband opleverde. De volledige aanhanger ging over de kop en enkele balen raakten te water. Gelukkig niet in het wedstrijdwater en nog belangrijker zonder schade aan personen of eigendommen.

Ondanks dit alles was Paul toch onverstoorbaar en zette hij een sterke wedstrijd neer. Zijn 4e stek met 29 baars was een voorbode voor een evengoede eindsprint van 25 baarsen in de 5e stek. Hiermee kwam zijn totaal op 90 baarsen, wat hem ruimschoots kampioen maakte. Marcel werd met 71 baarsen tweede, gevolgd door ondergetekende met 69.
Bij terugkomst in het Café nam Marcel het administratieve deel voor zijn rekening, iets wat hij in de ochtend ook al deed met de loting. En rond de klok van 12:15 werd het Wilhelmus gespeeld voor de nieuwe Nederlands Kampioen.