Wedstrijdreglement

REGLEMENT BAARSWEDSTRIJDEN HSV De Ringdijk - Middenbeemster.

- Bij twijfel over het wel of niet doorgaan van de wedstrijd kunt u mailen naar het bestuur en/of bellen met de wedstrijdleiding.
- De wedstrijd zal worden gevist in 6 stekken van elk 20 minuten. Indien hiervan wordt afgeweken zal dit vooraf bekend worden gemaakt.
- De stekken worden bepaald door loting en deze zijn niet overdraagbaar. Deelnemers dienen binnen de hen toegewezen stek te vissen. Het vissen in andermans stek kan leiden tot diskwalificatie.
- Indien de wedstrijd dient te worden gestopt door overmacht zoals slecht weer, dan telt de wedstrijd mee als er minimaal 3 stekken zijn gevist. De beslissing over het al dan niet doorgaan wordt genomen door de wedstrijdleiding.
- Deelnemers dienen in het bezit te zijn van geldige visdocumenten.
- Er mag worden gevist met worm en/of witte made en er mag gebruik worden gemaakt van één hengel voorzien van een enkelvoudige haak.
- Deelnemers dienen zelf zorg te dragen voor aas en in het bezit te zijn van een emmer/leefbun met voldoende inhoud, evenals een hakensteker.
- Er wordt gevist op baars, andere vissoorten tellen niet.
- Uitsluitend met de hengel gevangen vis telt mee in de beoordeling. Vermoorde baars wordt niet meegeteld.
- Na het beginsignaal mag er worden gevist. Een baars gehaakt in het eindsignaal mag nog worden geland en telt nog mee.
- Winnaar van de wedstrijd is de deelnemer die de meeste punten heeft behaald. Bij gelijk eindigen wordt een gelijk aan punten toegekend.
- Het wedstrijd parcours dient na het beëindigen van de wedstrijd schoon te worden achter gelaten.
- Het tellen van de vis gebeurt het liefst iedere stek. Hier mag te allen tijde vanaf geweken worden als dat in het belang van de vissen is. Tijdens de wedstrijd tellen de nummers 5 en 6 van de lijst. Bij voldoende deelnemers tellen ook de nummers 15 en 16 van de tweede lijst.
- In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de wedstrijdleiding.