Biefstukwedstrijd was super!

Maandag, 29 september 2014

Een van de meest gezellige verenigingswedstrijden van 2014 zit er weer op. En het heeft zijn naam en reputatie weer hoog gehouden.

De biefstukdag begon al met een mooie zonsopkomst over de heiige graslanden en dat mooie weer zette de hele dag door. Onder fantastische omstandigheden hebben we dan ook de hele dag gevist.

De eerste wedstrijd werd gevist in Oostzaan langs de Kometensingel. Daar troffen we een andere vereniging waardoor we daar niet de hele dag konden vissen. Maar na een mooie ochtend waren de vangsten niet slecht. De eerste wedstrijd werd gewonnen door Cor Roet met 194 punten, gevolgd door Jeroen Buijs met 181 punten. Verrassend vijfde werd gastvisser Robbert Vrijbloed met 130 punten.

Na de lunch volgde de tweede wedstrijd op een nieuwe locatie. De middagwedstrijd werd gevist in Avenhorn, op de plek waar al meer wedstrijden gevist werden dit seizoen. Hier waren de vangsten sterk wisselend. De wedstrijd werd gewonnen door Jeroen Buijs met 233 punten, gevolgd door wedstrijdleider Cor van Etten met 174 punten.

Over de hele dag was Jeroen Buijs de sterkste met 414 punten gevolgd door Cor Roet met 296 punten. Derde werd Cor van Etten met 289 punten. Verrassend vierde werd Robbert Vrijbloed die als gastvisser zijn kwaliteit liet zien met een puntentotaal van 264 punten. Wellicht in de toekomst een nieuwe aanwinst voor de competitie?! In ieder geval waren het twee mooie wedstrijden die door de watercommissie uitstekend verzorgd waren, complimenten en dank daarvoor.

Wat nog restte was de afsluiting van de dag in de Kerckhaen te Westbeemster. Daar stond het bier koud en wachtte ons een uitstekende maaltijd verzorgd door Bart Bakker en Niels Knijn. Uiteraard volgde daar ook de prijsuitreiking. De derde helft van de dag stond garant voor veel gezelligheid en rond half 9 toog iedereen met een gevulde maag naar huis.

De uitslag van de wedstrijden staat inmiddels online en kunt u hier vinden. Ook zullen binnenkort enkele foto's volgen van meer dan alleen de uitslag. Tot 12 oktober tijdens de laatste wedstrijd van HSV De Ringdijk - Middenbeemster.