NK-baarsvissen, aanstaande zaterdag 4 oktober 2014 te Burgerbrug

Woensdag, 1 oktober 2014

Zaterdag 4 oktober wordt het NK-baarsvissen gevist in de Grote Sloot te Burgerbrug. Ongeveer 50 a 60 deelnemers zullen strijden om de titel van beste baarsvisser van Nederland.

Eerdere wedstrijden in de Grote Sloot dit jaar kende behoorlijk goede vangsten. Bijvoorbeeld de wedstrijd om de Zilverenbrug die gewonnen werd door Dirk Swart met 185 baarsen. De verwachting is echter dat de vangsten iets minder zijn dan tijdens die wedstrijd, toch zullen vangsten boven de 100 baarsen per persoon geen uitzondering vormen. Zeker de personen met een hoog steknummer kunnen normaliter hun borst nat maken tijdens wedstrijden in de Grote Sloot.

Het is wel zaak om voldoende riethaken mee te nemen, daar er geen tekort aan riet zal zijn. Ook de wurmen kunnen nog van onschatbare waarde zijn aangezien het nog geen moment echt koud is geweest. Kortom, wees goed voorbereid! Slijp de haken, ververs de lijnen en zorg voor voldoende water in de emmer aangezien de verwachting is dat er veel gevangen gaat worden.

HSV De Ringdijk vaardigd voor deze wedstrijd een kleine 10 man af richting Burgerbrug. Aan allen die zaterdag meedoen, succes!