Het is even stil geweest maar er is toch een hoop gebeurd

Maandag, 20 oktober 2014

Een nieuwe Nederlands kampioen, een kampioen Zaanstreek-Waterland, een clubkampioen bij HSV De Ringdijk, een winnaar in de Nop-cup, gepromoveerde competitievissers en gedegradeerde wedstrijdvissers en het NK-korpsen.

Poe, dat is nogal wat.

Om te beginnen zijn wij verheugd te melden dat onze vereniging weer een Nederlands kampioen baarsvissen in haar gelederen heeft. En wel in de persoon van Henk Roos. Een geweldige prestatie. Het was een close-call, maar het is geen toeval te noemen dat hij wint, want hij vist de laatste tijd zo ontzettend sterk. Verder kunnen we Henk feliciteren met zijn nieuwe titel in het kampioenschap Zaanstreek-Waterland. Hierin heeft hij zijn titel succesvol verdedigd. Ook een knappe prestatie natuurlijk, en dat in 1 weekend...

Dan natuurlijk onze eigen competitie. Het mag geen verrassing meer heten maar ook hier is Henk de winnaar van geworden. Inmiddels wordt dit bericht eentonig maar ook hier feliciteren we Henk mee. Hoewel het dit jaar wel wat nipter was dan andere jaren. Om te zien hoe nipt het was kunt u een kijkje nemen in de eindstand van onze competitie. Dit kunt u hier doen. Tweede in de competitie werd Jeroen Buijs met slechts 1 punt meer, derde werd Cees Sanders. Door de zege van Henk in het kampioenschap van Zaanstreek-Waterland is onze gehele top 3 weer uitgenodigd voor dit kampioenschap in de jaargang 2015.

Verder is er nogal wat gebeurd in onze competitie. 4 degradanten, namelijk: Ton Roet, Gerrit Braas, Jan Meijer en Cor Roet zullen volgend jaar de B-poule versterken en daar weer strijden voor promotie naar de A poule. Verder zijn er dan ook 4 promovendi, namelijk: Arjan Sanders, Peter Beerepoot, Cor van Etten en Koos Zaal. Wij feliciteren hen met hun goede prestaties van dit seizoen. Ook hopen we dat ze volgend seizoen een vervolg geven aan hun goede prestaties van dit jaar.

Verder was Cees Sanders dit jaar de winnaar in de Nop-cup. Hij haalde de meeste punten in de wedstrijd die draait om het vangen van zoveel mogelijk grote baarsen. Met 20 maatbaarsen en vele andere baarsen aan de vaste hengel! werd hij eerste met 810 punten. Gefeliciteerd Cees met deze mooie prestatie.

Als laatste is ook het NK-korpsen gevist in de Knollendammervaart. Geen succes voor het korps van HSV De Ringdijk, maar wel voor Henk. Hij werd, samen met zijn korpsgenoten, Nederlands kampioen korpsvissen. Hoewel Henk die dag niet de sterkste was van zijn korps is het toch ook weer een felicitatie waard. Henk zal inmiddels behoefte hebben aan meer vasen in zijn huis, ivm de overweldigende hoeveelheid bloemen die hij de laatste tijd in ontvangst heeft mogen nemen. Ook zal het gezin Roos inmiddels 3 avonden per week kunnen eten van de borden die hij inmiddels bij elkaar heeft gevist. Hopelijk kunnen we nog een paar jaar van hem leren voor hij het vissen moe wordt!

Voor de boeg liggen nog een aantal mooie wedstrijden waaronder de Baarsvisser van het jaar wedstrijd in Edam van 9 november aanstaande, georganiseerd door Henk Roos. Na afloop van deze wedstrijd zijn er vele prijzen te winnen en is er een heerlijk broodje bal te verkrijgen in het clubhuis van Edam'68. Ook meedoen aan deze wedstrijd? Laat het ons weten en wij geven het door aan Henk.

Hopelijk zien we een groot deel van jullie aanstaande maanden tijdens de wintercompetitie baars in De Rijp.