Open Edam gewonnen door Henk Roos met 201 baars.

Dinsdag, 11 november 2014

Henk Roos heeft de afgelopen weken goede zaken gedaan in het klassement. Waar hij toch al een uitstekende uitgangspositie had om zijn titel te prolongeren, lijkt hij hier niet meer in te kunnen falen.

Het Open Edam was zijn derde overwinning dit jaar. Tweede in Edam werd Jan de Jonge met 180 visjes, gevolgd door Jeroen Buijs met 179 baarsen. Henk werd ook eerste met ruim 400 baarsen met zijn korps wat gecompleteerd werd door zijn vaste maten Marcel Kok en Thom Groot. Derde werd het korps van HSV De Ringdijk - Middenbeemster met 367 baars, nipt achter het tweede korps wat 381 baarsen ving.

Na een spannend begin van het najaar lijkt het kranig verweer van Richard Pronk geen stand meer te houden in de Topcompetitie. Tegen het visgeweld van Henk lijkt dit seizoen geen kruid gewassen. Met nog 2 wedstrijden te gaan lijkt hij de overwinning van de Topcompetitie Baarsvisser van het Jaar nu al aan zijn palmares te hebben toegevoegd. Hier kunnen we hem alleen maar mee feliciteren!

En dan kan hij ook nog eens aardig snoekbaarzen!