Jeugdcursus en jeugdcompetitie

Dinsdag, 5 mei 2015

Woensdag 3 juni organiseert HSV De Ringdijk een jeugdviscursus. Tijdens deze cursus leren we de jeugd hoe ze om moeten gaan met de vissen, hoe ze een haakje moeten aanzetten, hoe ze een vis moeten onthaken, hoe ze hun tuigje moeten 'afstellen', hoe ze zich horen te gedragen aan de waterkant en waar ze het beste kunnen vissen in de Beemster.

De cursus vind plaats in het ijsclubgebouw in Middenbeemster en start om 14:30 uur. De deelname aan de cursus is gratis en tijdens de cursus is er voldoende hulp aanwezig om de kinderen de fijne kneepjes van het vissen te leren.

Om de geleerde kennis in de praktijk te brengen organiseert HSV De Ringdijk weer een jeugdcompetitie. Hier mogen alle kinderen aan meedoen die jonger zijn dan 14 jaar. De wedstrijden worden bij voorkeur gevist in Middenbeemster en we verzamelen bij de brandweerkazerne. De eerste jeugdwedstrijd wordt gevist op 13 juni, we verzamelen dan om 13:00 uur. Tijdens de viswedstrijd vissen we 3 keer een stek van 25 minuten en tellen we het aantal vissen dat gevangen wordt. Wat heb je nodig voor de jeugdviscursus en jeugdcompetitie? Een telescoophengel van 3 a 4 meter (een hengel zonder molen of ogen) en een emmer, de rest verzorgen wij (haken, lijn, dobbertjes, lood, kikkertjes en toprubbertje).

Na de laatste van de 3 jeugdwedstrijden vind er een prijsuitreiking plaats waarbij de nieuwe jeugdkampioen bekend wordt. Iedereen die bij deze wedstrijd aanwezig is kan rekenen op een prijs en natuurlijk zijn er bekers te winnen.

Tijdens de competitie vissen de kinderen onder onze begeleiding, maar als de kinderen in hun eigen tijd vissen zonder begeleiding van iemand met een VISpas dan hebben de kinderen een jeugdVISpas nodig. Deze kun je aanschaffen via onze website en kost 10 euro per jaar. Klik hier voor de jeugdVISpas.