Woensdag 3 juni de jeugdviscursus van HSV De Ringdijk

Dinsdag, 2 juni 2015

Aanstaande woensdag is de jeugdviscursus. Deze wordt georganiseerd in het ijsclubgebouw in Middenbeemster en zal om half drie (14:30 uur) beginnen. Tijdens de cursus leren de kinderen de fijne kneepjes van de viskunst en worden ze bezig gehouden met tuigjes knopen. Dit alles met als doel de kinderen succesvoller, bewuster en meer verantwoord te laten vissen.

Wat leren ze dan? U kunt denken aan het knopen van haakjes, het uitloden van het tuigje, het opzetten van een tuigje, waar je in Middenbeemster het best kunt vissen en hoe je dat op een nette manier doet. De cursus begint om half 3 en zal ongeveer anderhalf tot twee uur duren. Tijdens de cursus is er natuurlijk voor een snack en wat drinken gezorgd en kunnen we misschien nog proberen om een visje te vangen.
Wat hebben de kids nodig? Een telescoophengel (geen werphengel) en goede zin. De rest verzorgen wij.
Om al het geleerde van de viscursus in de praktijk te brengen organiseert HSV De Ringdijk ook weer de jeugdcompetitie. Drie wedstrijden die gehouden worden in de Beemster. De eerste wedstrijd is zaterdag 13 juni aanstaande. Tijdens zo'n wedstrijd wordt er 3 keer 25 minuten gevist en verplaatsen we dus steeds een stukje. Iedere stek worden de vissen geteld en terug gegooid. We proberen zoveel mogelijk visjes te vangen en de winnaar is degene wie dat het beste lukt. Ook deelname aan de jeugdcompetitie is heel laagdrempelig. We verwachten dat de kids alleen maar een telescoophengel meenemen en een emmer. Het aas en de eventuele tuigjes hebben we weer voor de kinderen. Natuurlijk is er na de derde wedstrijd weer een prijsuitreiking en zijn er weer bekers te verdelen.
De data voor de wedstrijden:
 dagdatum tijd verzamelen meenemen
13 - juni
20 - juni
27 - juni
telescoophengel en emmer
Hopelijk werkt dit verhaal enthousiasmerend en lijkt het je leuk om hieraan deel te nemen. Doe dat door een berichtje te sturen naar hsvderingdijk@gmail.com
Hopelijk tot woensdag!