Vierde wedstrijd HSV De Ringdijk aan de Uitgang, vlakbij Ursem

Maandag, 22 juni 2015

In de vaart tussen de Schermerhornerringvaart en de Wogmeer visten we de vierde wedstrijd in de avond van 20 juni. We verzamelden om 18:00 uur op het kruispunt waarna we vertrokken naar het viswater.

Het is inmiddels bekend viswater. Het is namelijk niet de eerste keer dat we er een avondwedstrijd vissen. Dit keer was het weer alleen wat minder onstuimig dan enkele voorgaande edities. En er werd goed gevangen! De winnaar, Henk Roos met 231 punten, ving 37 baarzen en maar liefs 46 diversen. Onze penningmeester Paul, kan ook niet anders dan opgewekt zijn deze week als gekeken wordt naar de inhoud van de boetepot na deze wedstrijd. Het is bij ons namelijk regel dat voor iedere diverse een duppie moet worden betaald. De inhoud van de pot komt ten goede aan de prijzenpot voor de jeugd.

De hoogte van de 'wittenpot' deze wedstrijd werd mede gespekt door het hoge aantal deelnemers van 23. Met maar liefs 2 introducee's rekende we ons rijk. Eén van de gastvissers was een herintreder die na ruim 15 jaar weer eens kwam kijken of hij het nog kon. De ander was nog volledig onbekend met de sport en maakte echt kennis met een nieuwe tak van sport. Tweede in de wedstrijd werd Cor van Etten met 228 punten. Helaas voor hem miste hij maar 3 punten om op gelijke hoogte te komen met Henk. Derde werd Jos Knijn met exact 200 punten. Het totaal aantal diverse kwam deze wedstrijd ruim boven de 590. Een dure wedstrijd!

Vrijdag 3 juli wordt de 5e wedstrijd gevist. Dit is weer een avondwedstrijd. We verzamelen dan om 18:00 uur op het kruispunt, waarna we weer richting het viswater vertrekken. We hopen dan op weer zo'n goede opkomst en vangst.

Tot vrijdag 3 juli.