Henk Roos kampioen HSV De Ringdijk 2015

Dinsdag, 20 oktober 2015

Na 10 wedstrijden was de stand van het competitiejaar 2015 compleet. De winnaar werd Henk Roos.

Hij schitterde door afwezigheid ivm een wedstrijd in Zaandam (de Zaanse Combinatie, die hij overigens won). Zijn afwezigheid deed niets af aan het feit dat hij het weer geflikt heeft. Kampioen bij HSV De Ringdijk -  Middenbeemster. Ondanks dat de competitie ieder jaar weer een stukje heviger wordt in de top van de A-poult weet Henk zich makkelijk te handhaven als Kampioen, hij vergaarde 9 punten uit 7 wedstrijden (na 3 afschrijvers). Dit is Henk zijn achtste kampioenschap in 9 jaar. Gefeliciteerd met deze knappe prestatie.

Tweede dit jaar werd Paul Beerepoot. Hij volgde op gepaste afstand met 17 punten uit 7 wedstrijden (na 3 afschrijvers). Hij viste een sterk jaar in de competitie met 2 keer een 1 en 2 keer een 2. Paul viste ook alle wedstrijden, wat natuurlijk ook hartstikke goed is voor de vereniging. Gefeliciteerd Paul. Volgend jaar doet Paul mee aan het Kampioenschap Zaanstreek-Waterland in Zaandam.

Derde werd Jeroen Buijs met 21,5 punten uit 7 wedstrijden (na 3 afschrijvers). Hij won 1 wedstrijd dit jaar en werd een keer 2e, ook 2 keer 3e. Jeroen is volgend jaar ook aanwezig bij het Kampioenschap Zaanstreek-Waterland in Zaandam, als titelverdediger. Jeroen heeft ook de twijfelachtige eer van het vangen van de meeste diversen. Hij moet een boete van 22,90 euro aftikken bij de penningmeester. Volgend jaar misschien gewoon meer baarzen vangen...

Vierde werd Cees Sanders met 27 punten. Cees werd ook 1 wedstrijd eerste en had ook 1 keer een 2 en 2 keer een 3. Cees miste maar 1 wedstrijd dit jaar en ving in totaal 390 baarzen dit seizoen. Cees moet op zijn tellen passen want zijn zoon Arjan hijgt in zijn nek (figuurlijk dan).

Vijfde dit jaar werd "Good Old" Jan Meijer. Hij heeft een top seizoen achter de rug waarin hij zich terug in de A-poule vocht. Jan won dit jaar ook een wedstrijd, namelijk de tweede. Een wedstrijd in Edam, waarin het doorgaans draait om te kleintjes, wist Jan overtuigend te winnen met 134 baarzen. Knappe prestatie van een van onze ereleden. Jan viste ook alle wedstrijden wat een eervolle vermelding verdient.

Zesde werd Arjan Sanders, die daarmee zijn plaats in de A-poule succesvol verdedigde. Met 38 punten scoorde hij er toch flink mee dan zijn vader, maar het verschil ik kwaliteit tussen de twee vissers is lastig waar je nemen. Arjan miste maar 1 wedstrijd dit jaar, waarmee hij toch 9 wedstrijden wist te vissen. Hij won er geen in de competitie maar dat zal niet lang meer duren is de verwachting. De laatste wedstrijd werd hij immers tweede, op korte afstand van Paul. Weer een uitdager voor Henk?

Zevende dit jaar werd Cor van Etten. De helft van onze watercommissie, waar we zoveel aan hebben, heeft zich weer in de A-poule gehandhaafd. Cor haalde 38 punten, één meer dan Arjan. Dat scheelde dus weinig. Cor miste alleen de eerste wedstrijd en wist daarna alle wedstrijden te vissen (behalve de biefstukwedstrijd, maar gelukkig was hij wel bij het eten). Goed gevist dit jaar! En bedankt voor je uren die je steekt in de vereniging.

Achtste is Ton Roet geworden met 46 punten. Ton wist alle wedstrijden te vissen en doet inmiddels aan een stukje talent-ontwikkeling. Dat werpt veel vruchten af want Ton heeft zich weer in de A-poule gevist (waar hij eigenlijk ook thuis hoort). Ton ontwikkeld dat talent bij zijn pupil Maarten Appelman, waar we later over komen te schrijven. Als Ton nog wat vaker de motivatie kan vinden om een tuigje te repareren is ook hij een serieuze kandidaat om af en toe een wedstrijdje te winnen. Ton is ook "runner-up" in de boetelijst voor de diversen met 192 stuks.

Negende, en net geen A-poule visser volgend jaar, is Peter Beerepoot. Hij degradeert uit de A-poule en is lijsttrekker van de B-poule geworden. Peter miste maar 1 wedstrijd dit jaar maar had het niet altijd makkelijk aan de waterkant. Peter zal vooral de derde wedstrijd koesteren omdat hij daar hoger eindigde dan zijn broer Paul. Verder heeft Peter ook ruimschoots de strijd gewonnen van Gerrit Braas, wat de sfeer in de auto toch enigszins beïnvloed moet hebben.

Tiende werd Koos Zaal. Ook een top-visser maar Koos heeft dit jaar teveel wedstrijden aan zich voorbij moeten laten gaan. Koos is zeker een visser die zo af en toe een wedstrijd kan winnen en is dus iemand om rekening mee te houden. Hij staat ook op de nominatie om volgend jaar weer kanshebber te zijn om te promoveren naar de A-poule. Ga zo door Koos.

Elfde met 65,5 punten werd Fred van Dort. Geteisterd door een lange juni-vakantie, waardoor hij twee wedstrijden miste, en nog een latere vakantie waardoor hij de negende wedstrijd miste moest hij het in zeven wedstrijden voor elkaar zien te boksen. Zijn beste resultaat dit jaar was een 6e plaats, we zijn wel wat beter gewend van Fred. Volgend jaar doet hij weer een gooi naar de A-poule.

Twaalfde werd Paul Buijsman. Zijn beste resultaat was een 7e plaats. Paul doet ook aan talentontwikkeling door zijn zoon Patrick het vissen te leren. Dit kost natuurlijk veel tijd en ook materiaal. Dit vormt een deel van de verklaring waarom hij "maar" 12e is geworden. Paul viste namelijk wel 9 wedstrijden. Verder is Paul de andere helft van de watercommissie waaraan we onze dank verschuldigd zijn dit seizoen voor alle uren die hij in de vereniging steekt. Ook is Paul onze penningmeester, wat hem de nodige tijd kost. Dank voor alle moeite die je in de vereniging steekt, je bent een topper!

Dertiende is Cor Roet geworden met 76 punten. Cor was niet in vorm dit seizoen en miste ook nog eens drie wedstrijden. Hij zal wel vaak op de schopstoel hebben gezeten op de weg terug van de wedstrijden als hij met Jan en Fred reed. Volgend jaar zal hij zijn uiterste best weer doen om er beter vanaf te komen.

Veertiende werd Maarten Appelman. Wat een ongelofelijk knappe prestatie! In het begin van het seizoen moest Maarten nog aardig wennen aan het visgeweld om hem heen maar inmiddels is hij volledig ingeburgerd. Hij werd de 5e wedstrijd zelfs 4e! Natuurlijk is de begeleiding van Ton erg belangrijk voor zijn ontwikkeling maar de 5e en 8e wedstrijd wist hij zijn leermeester al te verslaan! Maarten toont veel potentie en zal binnen een aantal jaar zeker uit kunnen groeien tot een topper die iedereen in de A-poule de stuipen op het lijf jaagt. Hopelijk heb je het naar je zin bij onze vereniging en kunnen we op je blijven rekenen. Eervolle vermelding voor Maarten is dat ook hij alle wedstrijden heeft gevist, wat zeker de sleutel is voor zijn toekomstige succes.

Ik beperk me verder tot de vissers die 7 of meer wedstrijden hebben gevist en onze ereleden.

Dirk Braak werd dit jaar 17e en viste 6 wedstrijden. Zijn beste notering was een 8e plaats tijdens de laatste wedstrijd en hij wist een puntentotaal van 667 bij elkaar te vissen. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer op je rekenen.

Theo Koning werd dit jaar 22e met 113 punten uit 6 wedstrijden. Hij ving 71 baarzen en 46 diversen. We hopen weer op je te kunnen rekenen volgend jaar!

23e dit jaar werd Patrick Buijsman. Hij miste maar 1 wedstrijd dit jaar en gaat iedere wedstrijd een beetje beter vissen. Hij heeft veel te danken aan de hulp van zijn vader die hem al het materiaal levert. Patrick heeft dit jaar 114 baarzen en 56 diversen gevangen. Heel netjes.

Wij hopen iedereen volgend jaar weer terug te zien aan de waterkant. De eerste wedstrijd zal weer in februari gevist worden.

Tot volgend seizoen.