Samenvatting vangsten 2012 zomerwedstrijden baars HSV De Ringdijk

Maandag, 7 januari 2013

Nu het jaar weer om is, wordt het tijd om de balans eens op te maken. Ook dit jaar zijn er weer 10 competitie wedstrijden gevist in 8 verschillende wateren. Vooral de wateren rondom de Beemster waren weer erg goed en er is dit jaar zelfs weer eens in de Beemster gevist.

Dit gebeurde tijdens de eerste (inhaal) wedstrijd, deze werd gevist aan de Jisperweg tussen de Zuiddijk en de Zuiderweg op een zaterdagavond. Gemiddeld werd er onder de 17 deelnemers 22,8 baarsen gevangen, wat een heel mooi aantal is. Wedstrijd 6 werd afgelopen jaar ook op een zaterdagavond gevist en daarvoor togen we naar Volendam. Met een gemiddelde van 29,1 voor ieder van de 16 deelnemers was ook dit een aardige wedstrijd. De beste wedstrijd van 2012 werd in de Beemster ringvaart tegenover Beets gevist met een gemiddelde vangst van 63,7 en 14 deelnemers.

Met gemiddeld 15,6 deelnemers per wedstrijd (incl. gastvissers) doen we het net zo goed als in het seizoen van 2009. Hierbij valt dus op te merken dat onze vereniging niet is gekrompen. Met volgend seizoen een extra wedstrijdvisser in de persoon van Koos Zaal zal onze vereniging zich weer gesterkt voelen. Wij zullen natuurlijk trachten om het deelnemersveld te vergroten en versterken.

Ook is er dit jaar weer iemand gepromoveerd en moest er weer iemand degraderen. Na het getrapt terugbrengen van het aantal A-vissers van 12 naar 8 is er toch weer enige strijd merkbaar. Dit jaar hing het erom wie er met de eer vandoor zou gaan. De strijd ging tussen Paul Buisman, Gerrit Braas en Arie Dekker waarbij Arie Dekker aan het langste eind heeft getrokken. Paul Buisman dacht in een eerder stadium al af te moeten haken wegens tegenvallende resultaten maar kwam in de laatste 2 wedstrijden toch ijzersterk terug. Wij tippen hem als grootste kanshebber tot promotie in het volgende jaar. Gerrit Braas promoveerd uiteindelijk niet omdat hij de laatste wedstrijd niet aanwezig was. Fred van Dort degradeert nadat hij het hele seizoen al matig presteerde en zich niet kon losmaken van de onderste regionen.