Fred van Dort winterkampioen De Rijp

Zondag, 10 maart 2013

Na een niet al te spannende finale is Fred van Dort kampioen geworden van de wintercompetitie in De Rijp. De competitie, die uit 7 wedstrijden bestaat, werd door het winterse weer flink gehinderd waardoor er uiteindelijk maar 3 wedstrijden gevist zijn.

Fred is ondanks het vele ijsverlet toch een waardige kampioen geworden omdat hij over 3 wedstrijden uitstekende resultaten heeft neergezet door twee maal tweede te worden en eenmaal vijfde. Tweede is Ton Roet geworden met een puntentotaal van 12,5 en het brons was voor Cor van Etten met 15,5 punten. Gerrit Braas valt net naast het podium met 17,5 punten maar kan zich troosten met het feit dat hij de enige maatbaars van de competitie heeft gevangen van maarliefst 25,3 cm.

Tijdens de wintercompetitie zijn er in drie wedstrijden 2244 baarzen gevangen, wat toch een heel mooi gemiddelde is. Gemiddeld betekend dat dat er 53 baarzen per persoon per wedstrijd gevangen werden wat ook voortreffelijk genoemd mag worden. Alle vangsten werden dit jaar gedaan aan de Tuingracht en het Zuiddijkje nabij de sportvelden.

Iedereen mocht bij de prijsuitreiking een fles sterke drank kiezen van de rijk bezette tafel die door onze Grüppefuhrer Jan Kaptein verzorgd was. Langs deze weg willen we Jan weer bedanken voor alle moeite en inzet die hij geleverd heeft. Volgend jaar zijn we hopelijk weer allemaal van de partij.

U vindt hier de totaal uitslag.