HSV De Ringdijk - Middenbeemster gaat Jeugdvissen!

Maandag, 17 juni 2013

Op 3 juli aanstaande organiseerd HSV De Ringdijk - Middenbeemster een viscursus voor de jeugd tot 14 jaar.

De cursus zal plaatsvinden in het BeeJee gebouw, naast o.b.s. De Blauwe Morgenster in Middenbeemster. Tijdens de cursus leert de jeugd hoe je een tuigje maakt, hoe je een haak knoopt, hoe je een vis vasthoud en waar je goed kunt vissen. De toegang tot de cursus is gratis en daarbij verzorgd de vereniging alle spullen die gebruikt worden tijdens de cursus, je hoeft alleen een hengel mee te nemen.

De cursus vindt plaats op woensdag 3 juli en zal om 14:00 uur van start gaan. We verwachten dat de cursus om 15:30 is afgelopen.

Aansluitend op de viscursus, organiseert de vereniging ook een Jeugdcompetitie. De wedstrijden van de competitie zullen op zaterdagen gevist worden. Het doel van de competitie is het in praktijk brengen van de opgedane kennis. Tijdens de competitie gaat het om het aantal gevangen vis, wie het meest vangt die wint. Ook deelname aan de Jeugdcompetitie is kostenloos. Aan het eind van iedere wedstrijd hebben we een mooi gevulde prijzentafel en iedereen heeft prijs. De winnaar van de competitie gaat natuurlijk naar huis met de kampioensbeker. Tijdens de competitiewedstrijden moet de jeugd beschikken over een zelf meegenomen hengel, aas en een emmer, ook dient de jeugd tijdens de wedstrijd zelf de hengel te hanteren.

De data van de Jeugdcompetitie zijn alsvolgt:

1e jeugdwedstrijd zaterdag 13 juli 18:30 uur
2e jeugdwedstrijd zaterdag 3 augustus 18:30 uur
3e jeugdwedstrijd zaterdag 10 augustus 14:00 uur

Alle jeugd tot en met 14 jaar mag meedoen aan de jeugdcompetitie, ook als je geen jeugdviscursus hebt gevolgd. Het volgen van de Jeugdviscursus is natuurlijk wel aan te raden (en ook nog eens hartstikke leuk).

Wij verwachten een mooie opkomst!

Klik hier voor het affiche!