Tweede baarswedstrijd HSV De Ringdijk - Middenbeemster

Zondag, 23 maart 2014

Wat een succes! Tijdens de tweede baarswedstrijd van HSV De Ringdijk - Middenbeemster stonden er 33 namen op het telformulier, waarvan er 24 voor HSV De Ringdijk visten.

Wedstrijdverslag Zaterdag 22 maart 2014,
HSV de Ringdijk en HSV Edam hadden samen een competitiewedstrijd geörganiseerd.
De wedstrijd was op een zaterdagmiddag, met als doel zoveel mogelijke vissers aan de waterkant te krijgen.
De wedstrijdvissers hadden vrienden, familie, buren en kennissen meegenomen en in totaal waren er 33 vissers.
Gelukkig heeft Edam voldoende viswater, waarin veel baars gevangen kan worden.

Jeroen Buijs van HSV de Ringdijk en Henk Roos van Edam '68, verwelkomde ons allen en deelde mede dat na
afloop de prijsuitreiking in een plaatselijk café zou zijn.
We begonnen met 3 stekken vissen van 20 minuten aan de Keetzijde, een breed water richting de sluis van Edam
naar
het Ijsselmeer. Daarna 1 stek van 20 minuten aan de Balkhaven, dit water ligt voor de Keetzijde.
In beide wateren werd goed gevangen ondanks de tijd van het jaar. Veel baars trekt namelijk, als het water weer
warmer wordt, het IJselmeer in met als gevolg dat de vangst ook minder wordt. De
laatste 2 stekken van 20 minuten visten we aan de Voorhaven, ondanks dat dit maar een kleine gracht is werd er veel baars
gevangen. Alle stekken werden door Henk Roos uitgezet dus hij had deze middag heel wat meters in de benen.

Na afloop gingen we met zijn allen naar het plaatselijke café voor de prijsuitreiking, dit was goed geörganiseerd.
Tijdens een kop koffie, frisdrankje of biertje werd de einduitslag bekend gemaakt door Cor van Etten.
Bij elke wedstrijd van HSV de Ringdijk worden kleine maar leuke prijzen verzorgt zodat niemand met lege handen
naar huis gaat. Ook Edam '68 had prijzen verzorgt voor eigen leden en gastvissers.

Bij HSV de Ringdijk was in de A poule:  1e Jeroen Buijs, 2e Henk Roos en 3e Jan Meijer en in de B poule:
1e Cor van Etten, 2e Peter Beerepoot en 3e Arjan Sanders. Het gemiddelde aantal vissen was redelijk hoog, met 48 baars en 13 witvissen, was 253 het gemiddelde aantal punten.
Bij Edam '68 was het na Henk Roos, de familie Kuiper die in de top eindigde, maar deze
viste dan ook een thuiswedstrijd. D
e verenigingen zorgden dat we met zijn
alle met een tevreden gevoel naar huis gingen.

Ik wil iedereen bedanken voor deze leuke vismiddag.
Paul Buijsman