Voorjaarsvergadering van HSV De Ringdijk - Middenbeemster had een speciaal tintje

Dinsdag, 13 mei 2014

Gisteren werd in de Kerckhaen in Westbeemster de voorjaarsvergadering van HSV De Ringdijk - Middenbeemster gehouden. De vergadering had een speciaal tintje wegens het uitroepen van vier nieuwe ereleden, het aanstellen van een nieuw bestuurslid, de herverkiezing van twee bestuursleden en het aanstellen van een nieuwe voorzitter.

De vergadering begon vrij vlot en het tempo zat er gelijk flink in. Er waren flink wat binnengekomen stukken maar die waren stuk  voor stuk niet heel relevant voor onze vereniging. Ook het financiële verslag ging erg vlot en voor we het wisten waren we toe aan de pauze. Deze werd maar even uitgesteld omdat we anders wel erg vlot klaar zouden zijn. In plaats daarvan gingen we over tot het verkiezen van een nieuwe voorzitter. Hiervoor was slechts 1 gegadigde, Jeroen Buijs. Zonder tegenstribbelen kon hij verkozen worden tot nieuwe voorzitter van HSV De Ringdijk. Ook werden de bestuursleden Cor van Etten en Cees Sanders herkozen en gaan zij tevens een nieuwe termijn aan van 3 jaar. Nieuw gekozen in het bestuur, om de vacature van Jeroen Buijs op de vullen, is Carla Buijs (de moeder van). Het bestuur beschikt hiermee dus weer over een vrouw, waar wij als vereniging erg trots op zijn.

Vervolgens werd over gegaan tot een niet in de agenda opgenomen vergaderpunt. Naar aanleiding van de bestuursvergadering was besloten om een aantal wedstrijdleden uit te roepen tot erelid van onze vereniging. Het toeval wilde dat zij ook allemaal aanwezig waren. De volgende leden zijn per 12 mei 2014 uitgeroepen tot erelid: Fred van Dort, Dirk Braak, Theo Koning en Jan Meijer.

Fred van Dort werd hiervoor verkozen wegens zijn jarenlange inzet als voorzitter van HSV De Ringdijk en zijn inzet voor de vereniging.

Dirk Braak werd tevens verkozen door zijn jarenlange inzet voor de vereniging, zijn bestuursfunctie en tijdens het verkrijgen van een bloemetje wist hij ons te vertellen dat hij al aanwezig was vanaf de tweede wedstrijd die HSV De Ringdijk viste.

Theo Koning werd verkozen voor zijn jarenlange bijdragen aan de feestcommissie. Mede dankzij hem hebben we vaak geweldige BBQ's gehad op zijn erf.

Als laatste werd Jan Meijer gekozen tot erelid. Jan heeft zich ook altijd fantastisch ingezet voor de vereniging, is nog steeds recordhouder van het aantal kampioenschappen in de Beemster (11 maal), maakte furore door 3 maal Nederlands Kampioen te worden en is altijd een vaste kracht geweest tijdens de jeugdwedstrijden (waarvan enkele zelfs op zijn land gevist werden).

Alle nieuwe ereleden waren erg dankbaar voor hun nieuwe titel en wij hopen ze natuurlijk nog jarenlang te mogen begroeten langs de waterkant. Tot slot werd de vergadering nog afgesloten met een drankje en was er gelegenheid tot bijpraten.

De vergadering ging helaas gebukt onder een zeer laag aantal wedstrijdvissers dat aanwezig was.

Hieronder ziet u de nieuwe ereleden: v.l.n.r. Dirk Braak, Fred van Dort, Jan Meijer en Theo Koning.