HSV De Ringdijk - Middenbeemster gaat weer Jeugdvissen

Zondag, 18 mei 2014

Na het overweldigende succes van de vorige keer gaat HSV De Ringdijk - Middenbeemster weer Jeugdvissen. Om te beginnen organiseren we op wo. 4 juni een jeugdviscursus en daarna volgen 3 Jeugdwedstrijden.

De Jeugdviscursus zal georganiseerd worden in het ijsclub gebouw in Middenbeemster aan de Nicolaas Cromhoutlaan 5. Daar zullen de kinderen, net als vorig jaar, weer leren om een tuigje te maken en een haakje te knopen. Verder leren we de kinderen ook de gedragsregels omtrent het vissen. Denk dan bijvoorbeeld aan het schoonhouden van de waterkant, hoe moet je een vis behandelen en waar kun je het beste veilig vissen.

Het maken van een tuigje om te kunnen vissen houdt in dat alle kinderen een knoop leren maken waarmee een haakje vastgezet kan worden. Verder monteren ze een dobbertje en voorzien ze het tuigje van kogelloodje. Hiermee kan eigenlijk al direct gevist worden indien de kinderen ook zelf een telescoophengel van 3 of 4 meter meenemen.

Later in de maand zal alle opgedane kennis in de praktijk toegepast worden door wedstrijden te organiseren. In totaal worden er 3 wedstrijden georganiseerd, allemaal in Middenbeemster. Tijdens deze wedstrijden wordt er op 3 stekken gevist die allemaal ongeveer 25 minuten duren. Tijdens de wedstrijd tellen we het aantal vissen waarna ze weer teruggezet worden. De winnaar is degene met de meeste vissen. Deelname aan beide evenementen is gratis, we organiseren deze evenementen voor de jeugd tussen de 8 en 14 jaar.

Woensdag 4 juni

14:00 uur

Verzamelen bij IJsclubgebouw

Jeugdviscursus

Zaterdag 7 juni

3x25 minuten

Zaterdag 28 juni

3x25 minuten

Zaterdag 12 juli

3x25 minuten + einduitreiking

Opgeven kan door te mailen naar hsvderingdijk@gmail.com. Bezoek ook de website voor VISpassen, actuele informatie, wedstrijdenroosters en foto’s.

Vorig jaar hebben we 30 kinderen meegedaan aan de jeugdwedstrijden, we hopen dit jaar op nog zo'n aantal.

Tot 4 juni.